Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

«ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ» ΣΤΟ ΑΚΡΙΤΙΚΟ ΠΩΓΩΝΙ!


- Βάζουν λουκέτο και στο Κέντρο Παιδικής Μέριμνας Πωγωνιανής που λειτουργούσε ανελλιπώς από το 1923
- Ξεσηκώθηκαν οι απανταχού Πωγωνήσιοι, ζητώντας την ενίσχυσή του και όχι την κατάργησή του - Άμεση κινητοποίηση του Δημάρχου Κ. Καψάλη

Το πιο σοβαρό πλήγμα ερήμωσης και αφανισμού θα δεχθεί το πολύπαθο ακριτικό Πωγώνι, εάν τελικά η Κυβέρνηση δεν αποτρέψει το κλείσιμο του Κέντρου Παιδικής Μέριμνας Πωγωνιανής, ενός ιστορικού Ιδρύματος, που λειτουργεί ανελλιπώς από το 1923, φιλοξενώντας χιλιάδες άπορα ορφανά παιδιά απ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και από την Βόρειο Ήπειρο. 
Στην είσοδο της Πωγωνιανής, με καλοσυντηρημένες διώροφες κτιριακές εγκαταστάσεις, που ανακατασκευάστηκαν πλήρως πριν από λίγα χρόνια, με άνετους χώρους διαμονής και μελέτης, με σύγχρονο εξοπλισμό, παιδικές χαρές, γήπεδα και άλλα, το Κέντρο αυτό εδώ και πολλές δεκαετίες, αποτελεί «έμβλημα» του Πωγωνίου.

Τι λέει η Πρόεδρος…

Επικαλούμενη ότι η δυναμικότητά του σήμερα μειώθηκε στα 20 παιδιά, η διορισμένη Πρόεδρος του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ηπείρου κυρία Κατερίνα Μιτοπούλου, αποφάσισε - χωρίς καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και τη Δημοτική Αρχή Πωγωνίου – να προχωρήσει στο κλείσιμο της δομής, αντί να την ενισχύσει και με άλλα παιδιά από περιοχές που στερούνται, όχι μόνο μόρφωσης, αλλά και το «ένα πιάτο φαγητό»! Όπως αναφέρει σε δήλωσή της στο «typos-i.gr» η κ. Μιτοπούλου 
«όλα γίνονται προς όφελος των παιδιών. Το ζητούμενο δεν μπορεί να είναι πια μόνο η στέγαση και η σίτιση των παιδιών, αλλά και η ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο. Έχοντας ως γνώμονα το όφελος των προστατευόμενων παιδιών, πήραμε την απόφαση να μεταφερθούν στο Κέντρο Παιδικής Μέριμνας στους Φιλιάτες. Ας μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια κωμόπολη, με σχολεία όλων των βαθμίδων και νοσοκομεία», τονίζει και προσθέτει ότι «οι εργαζόμενοι στο Κέντρο Πωγωνιανής δεν θα πάνε όλοι σε άλλες δομές. Κάποιοι από αυτούς θα παραμείνουν στο Κέντρο, για να ετοιμάσουν την όποια νέα λειτουργία αποφασιστεί…»!
Αντίθετος ο Δήμαρχος 

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

Καταγγελία για «διαπλοκή» αξιωματούχου της Ε.Ε. πίσω από το «τσάμικο»...


Το βρώμικο παρασκήνιο που οδήγησε στην πρόσφατη απάντηση του επιτρόπου για τη διεύρυνση της Ε.Ε., Αυστριακού, Γιοχάνες Χαν, περί υπάρξεως «τσάμικου ζητήματος» στην ατζέντα του ελληνο-αλβανικού διαλόγου, αποκαλύπτει άκρως απόρρητο έγγραφο της ελληνικής αντιπροσωπείας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.*


Οι πληροφορίες που περιέχονται σε αυτό, και προέρχονται από πρωτοκλασάτο πολιτικό παράγοντα της Αλβανίας, αποτελούν κόλαφο για την ίδια την Ευρωπαϊκή Ενωση, αφού αποκαλύπτεται ότι την απάντηση περί «τσάμικου ζητήματος», μαγείρεψε σε συνεργασία με τον Αλβανό πρωθυπουργό, σοσιαλιστή, Εντι Ράμα, η ίδια η επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ε.Ε. στα Τίρανα, της οποίας ο σύζυγος παίρνει δημόσια έργα από την κυβέρνηση Ράμα.

Το απόρρητο έγγραφο, το οποίο αποκαλύπτει σήμερα ο «Τύπος της Κυριακής», περιλαμβάνει και εντυπωσιακές πληροφορίες για βρώμικες σχέσεις διαπλοκής ανάμεσα σε κυκλώματα ναρκωτικών, με κύκλους του κόμματος των «Τσάμηδων» και την κυβέρνηση των Σοσιαλιστών.

Το απόρρητο έγγραφο συντάχθηκε στις 6 Οκτωβρίου 2016, δηλαδή μια εβδομάδα, αφότου δημοσιοποιήθηκε η απάντηση του Γιοχάνες Χαν, αρχικώς στα αλβανικά ΜΜΕ, οπότε προκλήθηκε μεγάλος θόρυβος στη γείτονα και κατόπιν στα ελληνικά ΜΜΕ. Να σημειωθεί ότι η απάντηση του επιτρόπου εδόθη στις 7 Σεπτεμβρίου, αλλά δημοσιοποιήθηκε στην Αλβανία, με μεγάλη καθυστέρηση (28 Σεπτεμβρίου), την ίδια ακριβώς ημέρα που επισκεπτόταν τη χώρα ο γενικός γραμματέας του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, στο πλαίσιο των συναντήσεων για τον ελληνο-αλβανικό διάλογο. Ως γνωστόν, ο κ. Γ. Χαν δήλωσε ότι η Αθήνα δέχτηκε να συζητήσει με τα Τίρανα την ύπαρξη «τσάμικου ζητήματος». Κάτι, ωστόσο, που προκάλεσε την οργίλη απάντηση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο, αφενός μεν υποστηρίζει ότι για την Ελλάδα το «τσάμικο» είναι ανύπαρκτο, αφετέρου κατηγόρησε τον επίτροπο ως «ψεύτη».

Το «βαθύ λαρύγγι»

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

Οι Τσάμηδες, συνεργάτες των Ναζί, στην υπηρεσία της «Μεγάλης Αλβανίας»


Του Κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΕΡΔΙΚΗ 


Έξω από το χωριό Τζάρα, στα νότια των Αγίων Σαράντα, έχει ανεγερθεί ένα μνημειακό συγκρότημα που περιλαμβάνει τζαμί, επίγραμμα, μνημείο κ.ά. Είναι αφιερωμένο στην αποκαλούμενη «γενοκτονία των Τσάμηδων από τους Έλληνες το 1944». Κάθε χρόνο στα τέλη Ιουνίου πραγματοποιούνται εκεί τελετές και πορεία με πλήθος κόσμου, σημαίες και πανό που κατευθύνεται προς τον μεθοριακό σταθμό Μαυρομάτι, στην ελληνική μεθόριο.

Τα σχολικά βιβλία της Αλβανίας διδάσκουν στους μαθητές, σε όλους τους μαθητές, Αλβανούς και Βορειοηπειρώτες, πως οι Έλληνες διέπραξαν γενοκτονία, σκοτώνοντας τους Αλβανούς Τσάμηδες της Τσαμουριάς. Εκπομπές στην τηλεόραση, δημοσιεύματα και ανακοινώσεις των πολιτικών κομμάτων συντηρούν και διογκώνουν έναν χείμαρρο μίσους, ψεύδους και χειραγώγησης.

Αυτά όλα προς μεγάλη τέρψη της Τουρκίας, η οποία κατηγορούμενη η ίδια για σειρά γενοκτονιών και εθνοκαθάρσεων, πολύ θα ήθελε να δει και την πατρίδα μας στην θέση της, για προφανείς λόγους.
Δεν είναι όμως μόνο η υποτιθέμενη γενοκτονία. Τα πάντα στην Αλβανία δείχνουν να βρίσκονται στον κόσμο της μυθοπλασίας. Βυζαντινοί αυτοκράτορες, αγωνιστές του 1821, αρχαίες πόλεις, μνημεία, περιοχές, καλλιτέχνες, ιστορικά γεγονότα, τα πάντα αναφέρονται ως αλβανικά και το αλβανικό έθνος ως το αρχαιότερο και το ενδοξότερο επί της Γης. Πρόσφατο παράδειγμα, η αναφορά του Αλβανού πρωθυπουργού Έντι Ράμα στην Τσάμικη (ήτοι Αλβανική) καταγωγή του... Δία και του μαντείου της Δωδώνης!

"ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΙΝΔΟΥ"-Εκδήλωση 27 Οκτωβρίου, ώρα 21:00

Ο Δήμος Καλλιθέας σε συνεργασία με την Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος και τον Σύλλογο Ηπειρωτών Καλλιθέας παρουσιάζουν την επετειακή μουσικοχορευτική παράσταση - δρώμενο 

'' ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΙΝΔΟΥ '', 
την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου, ώρα 21:00, 
στο Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας


Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Βιβλιοπαρουσίαση:"ΚΑΛΥΒΟΔΑΣΚΑΛΟΣ"


Αγαπητοί μας Ηπειρώτες συμπατριώτες,αγαπητοί φίλοι,

Εδώ μακριά από τη γενέτειρα και εύανδρο Ήπειρο,προσπαθούμε να περισώσουμε λίγη από την γνήσια  παράδοση μας.
Παρουσιάζουμε ένα βιβλίο-πόνημα του δάσκαλου Θόδωρου Γιαννακού "ΚΑΛΥΒΟΔΑΣΚΑΛΟΙ", που αναφέρεται στα σχολεία και τους δασκάλους, στις στάνες των Σαρακατσαναίων, στην Ήπειρο και όχι μόνο,τον προηγούμενο αιώνα.

Σας στέλνουμε πρόσκληση και δελτίο τύπου. Παρακαλούμε για την δημοσίευση τους.
         
Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Εκ μέρους του Δ.Σ ,
Της Αδεφότητος των εν Αθήναις Σαρακατσαναίων Ηπείρου,

ο πρόεδρος 
Βασίλης Σαλμάς.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Συλλόγων Ελλάδος, η Αδελφότητα των εν Αθήναις Σαρακατσαναίων Ηπείρου και ο Σύλλογος Σαρακατσαναίων Ν. Ημαθίας «Οι Σταυραετοί» 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΙΔΗΣ: Ένας θερμός «εραστής» της Ηπείρου…

Γράφει ο  ΣΠΥΡΟΣ  ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ, 
φιλόλογος-συγγραφέας

Φοιτητής της Φιλοσοφικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, ανέλαβα, στο μάθημα της “Νεώτερης Ιστορίας”, φροντιστηριακή εργασία με θέμα: “Η πνευματική και κοινωνική κατάσταση της Ηπείρου από το έτος 1830 μέχρι το έτος 1913˙ η συμβολή της Ηπειρωτικής ευποιΐας”.

Αυτό το θέμα το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον· δεν περιορίστηκα μόνο στη συλλογή του υλικού για μια φροντιστηριακή εργασία, αλλά επεξέτεινα την έρευνά μου σε σημείο που από τότε σημάδεψε, σε μεγάλο βαθμό, την πνευματική και κοινωνική μου δραστηριότητα. Βρήκα την ευκαιρία να γνωρίσω κάτω από ποιες συνθήκες λαμπροί και δημιουργικοί Ηπειρώτες, τα πιο εκλεκτά τέκνα της Ηπείρου, αναγκάστηκαν, κατά τα δίσεχτα χρόνια της σκλαβιάς, να εγκαταλείψουν την πατρική γη, να εξαπλωθούν σε πολλά από τα τότε γνωστά μέρη του κόσμου, να αναπτύξουν αξιόλογη δραστηριότητα, να αποκτήσουν τεράστια περιουσία και, το σπουδαιότερο, να διαθέσουν τους καρπούς των κόπων τους για κοινωφελείς σκοπούς στην ιδιαίτερη πατρίδα τους που στέναζε τότε κάτω από τον τουρκικό ζυγό. 

Ονόματα λαμπρά που από τότε αποτυπώθηκαν ανεξίτηλα στη μνήμη μου: Ν. Ζωσιμάς, Γ. Σταύρου, Γ. Χατζηκώστας, Ζώης Καπλάνης, Ευάγγελος και Κων/νος Ζάππας, Μάνθος και Γ. Ριζάρης, Γ. Αβέρωφ, Ν. Στουρνάρης, Μ. Τοσίτσας, και μια ακόμα μεγάλη χορεία ευεργετών, που συνέβαλαν αποφασιστικά στην αναγέννηση της νεότερης Ελλάδας και στην πνευματική ανάπτυξη της Ηπείρου, με επίκεντρο τα Γιάννινα που απέβησαν, επί αιώνες, ένα από τα σπουδαιότερα πνευματικά κέντρα του αλύτρωτου Ελληνισμού.

Μου δόθηκε επίσης η ευκαιρία να γνωρίσω τον τρόπο με τον οποίο οι εδώ διαχειριστές της περιουσίας τους τις διαχειρίστηκαν. Εδώ τα πράγματα μάλλον θλίψη και οργή μου προκάλεσαν. Διάβασα επίσημες εκθέσεις των “Ελεών”, διάβασα την “Ανέκδοτη Αλληλογραφία των Ζωσιμάδων” δημοσιευμένη στο περιοδικό “ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ” και αρκετά ακόμα ντοκουμέντα εκείνης της εποχής. Εκείνο όμως το βιβλίο που μου προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν το περίφημο σύγγραμμα του γνωστού Ιατροφιλόσοφου, ιστορικού και θερμού Ηπειρώτη, Ιωάννη Λαμπρίδη, με τον τίτλο “Περί των εν Ηπείρω Αγαθοεργημάτων”, που είχε εκδοθεί, το 1880, από το τυπογραφείο Ν. Ρουσόπουλου.

Συλλογική αποχαύνωση...


Του Ιάκωβου Ιωάννου

Μετά από εφτά χρόνια κρίσης, ούτε ένας Έλληνας δεν μπορεί να ισχυρισθεί πως έχει άγνοια όλων όσων συμβαίνουν στην πατρίδα του – γνωρίζοντας απόλυτα πως οι ευθύνες δεν είναι πια της κυβέρνησης του, αλλά αποκλειστικά και μόνο δικές του.
.«Στο «Ακόμη και η βροχή», ένας σκηνοθέτης πηγαίνει στην Βολιβία για να γυρίσει μια ταινία για τον Χριστόφορο Κολόμβο – ο οποίος δεν ήθελε απλά να εκχριστιανίσει τους ινδιάνους, αλλά είχε εμμονή με τον χρυσό μετατρέποντας σε σκλάβους τους ιθαγενείς που του αντιστάθηκαν. Όμως, στην πόλη όπου πραγματοποιούνται τα γυρίσματα, τα αποθέματα νερού πωλούνται σε μια πολυεθνική και οι ιθαγενείς καλούνται 500 χρόνια μετά από την έλευση του Κολόμβου να αγωνιστούν – όχι για το χρυσάφι αυτή τη φορά, αλλά για το πιο απλό αλλά πολύτιμο αγαθό, για το νερό.

Η ταινία επικεντρώνεται σε δύο μοναχούς που αντιτάχθηκαν τότε στην εκμετάλλευση του πληθυσμού. Ο παραγωγός της ταινίας επέλεξε τη Βολιβία, επειδή το κόστος ήταν πολύ χαμηλό, οπότε οι ιθαγενείς κομπάρσοι θα πληρωνόντουσαν μόλις δυο δολάρια την ημέρα. Καθώς όμως ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες του βρίσκονται στα γυρίσματα, ξεσπούν ταραχές στην πόλη. Πρόκειται για τον «πόλεμο του νερού», όπως τους εξηγούν οι ιθαγενείς κομπάρσοι – οι οποίοι εγκαταλείπουν τα γυρίσματα της ταινίας, πηγαίνοντας στα οδοφράγματα.



Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016