Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

ΠΑΡΑΠΟΝΟ...


Θα ήθελα σας παρακαλώ πολύ, εάν δεν έχετε κάποια αντίρρηση με τα όσα λέω στο κείμενο που σας στέλνω, και εάν σας είναι εύκολο, να το δημοσιεύσετε και στην εφημερίδα μας. Ευχαριστώ πολυ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας. Βέτσα Αντιγόνη 

Αγαπητοί συχωριανοί, 

Με αφορμή το καινούριο blog της αδελφότητας μας, για το οποίο χάρηκα πάρα πολύ, καθώς θα πρέπει και εμείς να εκσυγχρονιστούμε σιγά σιγά και να ακολουθήσουμε τους ρυθμούς της αποχής μας, πήρα το θάρρος να γράψω ένα mail και να εκφράσω κάποια παράπονα τα οποία έχω και τα οποία είναι περισσότερο αγανάκτηση και θλίψη μαζί. 

Μπορεί να μην έχω γεννηθεί και να μην έχω μεγαλώσει στη Βήσσανη, αλλά όπου βρεθώ και όπου σταθώ δηλώνω περήφανη Βησσανιοτοπούλα, όταν με ρωτάνε από πού είμαι, πάντα λέω από τη Βήσσανη. Έχω περάσει, δυστυχώς, μόνο καλοκαίρια στο χωριό μας, αλλά παρόλα αυτά τον πονάω και τον αγαπάω τον τόπο μας. Νοιάζομαι για το χωριό μου και θέλω να το βλέπω να προκόβει και να ανακτά ξανά τη χαμένη αίγλη του. Δεν μου αρέσει το ότι έχει κόσμο μόνο 2 μήνες το καλοκαίρι. Τόσα χρόνια ακούω και διαβάζω για το μεγαλείο της Βήσσανης τα παλιότερα χρόνια, για τη δόξα της, για το ότι ήταν κεφαλοχώρι. 


Πραγματικά θα ήθελα να ζούσα σε εκείνες τις εποχές ώστε να καμαρώσω έτσι το χωριό μου. Ειλικρινά θα ήθελα να είχα μια χρονομηχανή και να μπορούσα να γυρίσω σε εκείνες τις ένδοξες εποχές, έστω για μια μέρα, και να δω το σχολείο γεμάτο, την εκκλησία μας με τον δικό της παπά, την πλατεία γεμάτη με νεολαία. Ξέρω ότι αυτές οι εποχές έφυγαν κ δεν ξαναγυρίζουν και ότι δεν πρόκειται να δούμε το χωριό μας ξανά έτσι, αλλά τουλάχιστον μπορούμε να προσπαθήσουμε. 

Ξέρω ότι η Βήσσανη έχει άπειρες ομορφιές, και δεν το λέω επειδή είναι χωριό μου, έχουμε τόσα ωραία κ γραφικά μέρη. Μόνο τα σπίτια της να δούμε είναι όλα κοσμήματα. Το ποτάμι μας με τα κρυστάλλινα νερά, τα ξωκλήσια μας, το μοναστήρι, τα πηγάδια και γενικότερα όλη η τριγύρω περιοχή. Έπειτα έχουμε τόσα ωραία ήθη κ έθιμα, το πανηγύρι μας για παράδειγμα, το οποίο προσπαθώ να στηρίζω χορεύοντας κάθε χρόνο τα τελευταία 4-5 χρόνια, πιστεύω ότι είναι από τα καλύτερα και τα πιο παραδοσιακά της περιοχής μας. Έπειτα, είναι και η γιορτή του δάσους. 

Το παράπονο μου λοιπόν είναι γιατί όλα αυτά είναι γνωστά μόνο σε εμάς??? Γιατί είμαστε τόσο πίσω στο θέμα του τουρισμού και της διαφήμισης? Όσες φορές έχω αγοράσει κάποιο τουριστικό οδηγό ψάχνω με λαχτάρα για να βρω έστω μια σελίδα που να αναφέρετε στο χωριό μας ή γενικότερα στο Πωγώνι, αλλά όλες τις φορές η ίδια απογοήτευση. Τίποτα! Παντού Ζαγοροχώρια, Ζαγοροχώρια, Ζαγοροχώρια. Στην Αθήνα, όπου και σπουδάζω, όποτε συζητώ με άτομα τα οποία δεν έχουν σχέση με την περιοχή μας, όταν αναφέρω τη λέξη Γιάννενα το μόνο που ξέρουν είναι τα το Μέτσοβο και τα Ζαγοροχώρια, τίποτα περισσότερο. Και είναι απολύτως λογικό, αφού μονίμως αυτά διαφημίζονται, αφού σε όλα τα τουριστικά περιοδικά θα υπάρχει κάποιο ειδικό αφιέρωμα για αυτές τις περιοχές, αφού ανήκουν στους τοπ προορισμούς για εξορμήσεις τον χειμώνα, αφού ακόμα και οι τηλεοπτικές εκπομπές τα προτιμούν. 

Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια εκπομπή του Μαμαλάκη που είχε πάει σε ένα χωριό, είχε βρεί μια γιαγιά και έφτιαξαν κασσόπιτα. Και ρωτώ εγώ, τι παραπάνω έχουν από εμάς; Μήπως δεν έχουμε γιαγιάδες που είναι πρόθυμες να φτιάξουν υπέροχες πίτες; Δε νομίζω. Πως περιμένουμε να κρατήσουμε ζωντανό το χωριό μας αν δεν έχουμε τουρισμό; Γιατί όλες αυτές οι ομορφιές να είναι γνωστές μόνο σε εμάς; Γιατί ενώ όλοι ξέρουν την Κοντούλα Λεμονιά και την έχουν χορέψει έστω μια φορά στη ζωή τους, κανείς δεν ξέρει τη Βήσσανη; 

Γιατί όλος ο υπόλοιπος κόσμος να θεωρεί ότι Ήπειρος είναι μόνο τα Γιάννενα, το Μέτσοβο και τα Ζαγοροχώρια; Δεν είναι άδικο, για την περιοχή μας, για τον τόπο μας; Γιατί να μην ανήκουμε και εμείς στους χειμερινούς προορισμούς; Μας λείπει μήπως το χιόνι, ο ξενώνας, η παραδοσιακή καφετέρια ή μήπως έχουμε έλλειψη φιλοξενίας; 

Δεν ξέρω σε ποιόν ανήκει το φταίξιμο, και φυσικά δεν μπορώ εγώ να δώσω λύση. Απλά ήθελα εδώ και πάρα πολύ καιρό να εκφράσω σε εσάς, τους συγχωριανούς μου, την απογοήτευσή μου και τη λύπη μου, όταν δεν βλέπω πουθενά το χωριό μου, ένα χωριό με μεγάλη ιστορική σημασία και με τόση ομορφιά και αίγλη. Δεν θα ήταν όμορφο να προσπαθήσουμε όλοι ώστε να βοηθήσουμε στην ανάδειξη του χωριού μας, να το δούμε να ξαναζωντανεύει, να γίνεται γνωστό και όλοι να έχουν να πουν τα καλύτερα για την ένδοξη Βήσσανη; 

Με εκτίμηση Βέτσα Αντιγόνη, Φοιτήτρια 

......................................................................................

Και μία σύντομη απάντηση-σχόλιο:


Αγαπητή μας Αντιγόνη, 

Κατ΄ αρχήν σε ευχαριστούμε πολύ που επικοινώνησες μαζί μας. Οπως έχουμε υποχρέωση, δημοσιεύουμε αυτούσιο το κείμενο που μας έστειλες, όπως θα πράττουμε και σε κάθε άλλη περίπτωση έστω βεβαίως και αν έχουμε αντιρρήσεις σχετικά με την ουσία και το περιεχόμενό του, αρκεί να μην είναι υβριστικό και κακοπροαίρετο. Νομίζουμε οτι έτσι προάγεται ο εποικοδομητικός διάλογος, και ο προβληματισμός όλων μας για θέματα που απασχολούν τον τόπο μας. Τέλος χαρά μας θα είναι να δημοσιεύσουμε κάθε άλλο σχόλιο-απάντηση-πρόταση που θα πάρουμε, γιατί αυτό είναι εκ των πραγμάτων και ο σπουδαιότερος λόγος της ύπαρξης του Ιστολογίου μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.